Tankar Kring Utredning om adhd/add

Det känns som en stor sen sakta har börjat lossna.
Att ovissheten om att inte veta snart är slut,
och att hjälpen är på väg.
Det känns som att ett nytt liv snart börjar, och det är mitt liv.
Just nu känns allt underbart.
Jag känner mig glad, men kan erkänna att jag även är rädd.
Rädd för saningen, rädd för svar, rädd för att ta steget, rädd förspänningen.
Vad har jag?
Vem är jag?
Är jag ADHD/ADD?
Kan tala om att jag är mig själv med en vilja och ett måste att göra en utredning för ADHD/ADD.
Måste få svar måste få hjälp måste få kunna leva bättre med rätt hjälp.
Nu när dessa ord är skrivna drar jag en lätt suck och inser det är inget fel på mig, bara ett rätt in i en ny bättre värld med ett lättare mig att leva.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du ÄR varken ADD eller ADHD. Du är den du alltid har varit och du kan nu få möjlighet att få hjälp så att andra och du själv kan förstå mer av dina reaktionsmönster o s v Det kan vara nyckeln för dig till att bli den stjärna som glänser lite starkare än de andra! Glöm inte att mycket av det som ofta kommer med i paketet ADD/ADHD är fantastiska egenskaper som många andra beundrar och avundas!



LYCKA TILL!

2011-07-10 @ 23:39:59
URL: http://www.familjenekorre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0